Wymiana opon w samochodzie. O czym warto pamiętać?

Wymiana opon samochodowych, w zależności od pory roku, na opony letnie lub zimowe, to krok, na który decyduje się spora grupa kierowców, można posunąć się do stwierdzenia, że znaczna większość. Można to ocenić wyłącznie pozytywnie. Zimowe lub letnie opony, to o wiele lepsze rozwiązanie niż ogumienie uniwersalne. Szczególnie jest to ważne zimą. Opony zimowe, to o wiele większa przyczepność, do śliskich nawierzchni, a co za tym idzie, dużo większe bezpieczeństwo jazdy.

Wymiana opon oczywiście nie jest większym kłopotem. Jeśli wymieniamy tylko opony, musimy udać się do serwisu ogumienia, gdzie fachowcy wykonają tą pracę za nas. Zdejmą opony z felg, założą odpowiednie sezonowe ogumienie, wyważą koła i przykręcą do samochodu. W przypadku, gdy posiadamy opony zimowe i opony letnie założone na różne felgi, możemy rzecz jasna zlecić wymianę całych kół fachowcom, ale możemy też wykonać tą pracę samodzielnie.

Wymiana kół. Szczegóły mają znaczenie.

Wymiana całych kół nie jest większym kłopotem, warto jednak przywiązać uwagę do szczegółów. Koła można wymieniać po kolei, podnosząc poszczególne części samochodu, trzeba jednak pamiętać, że w wielu przypadkach nie możemy użyć tych samych śrub do kół. Doskonałym przykładem są popularne w wielu samochodach aluminiowe felgi, na które zakładane jest ogumienie letnie i stalowe felgi z ogumieniem zimowym. Rozstaw rób będzie oczywiście ten sam, więc pozornie śruby powinny pasować, jednak inne wyprofilowanie felg powoduje, że śruby, które w felgach aluminiowych pasują idealnie, w stalowych są za długie lub za krótkie. Jeśli w naszym samochodzie taki problem występuje, musimy pamiętać nie tylko o zastosowaniu odpowiednich śrub, ale i o tym, że w przypadku wymiany przebitego koła może pojawić się ten sam problem. Jeśli koło zapasowe to opona z felgą stalową, a my w okresie letnim używamy felg aluminiowych ze śrubami o innej długości, powinniśmy wozić nie tylko koło zapasowe, ale i śruby do niego.

Dokręcanie kół.

Bez względu na to, czy opony wymieniamy w serwisie, czy całe koła we własnym zakresie, warto pamiętać, że dokręcenie śrub sprawdza się po przejechaniu około 50 kilometrów. To bardzo istotne dla naszego bezpieczeństwa i nie można o tym zapominać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *